Revolutionizing production processes with anytime access to technical expert knowledge and support

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Written by
Anna Layko, PhD
Holcim, a leader in the construction industry with 63,000 employees worldwide, has recently integrated the oculavis smart service and connected worker platform into its production operations within its division based in Poland. This strategic move aims to enhance efficiency, streamline processes, and empower workers with innovative remote collaboration and support solutions directly at their machines. By leveraging oculavis SHARE, the company can now seamlessly connect know-how carriers, service technicians, production employees, and assets with technical knowledge across locations.

Holcim Poland innovates its building materials production processes with the oculavis connected worker solutions

Holcim faces the ongoing challenges of a highly competitive environment in the building sector. The continuous production processes of essential building materials require unwavering reliability in both production technology and equipment. The visual assistance solution of the oculavis platform enables fast technical expert support, whenever it’s needed like during unplanned maintenance or troubleshooting. Technical documentation and self-services with step-by-step guides are additional features that workers can now benefit from and use for their daily tasks.
Empowering shop floor workers through expert knowledge with device-agnostic solutions
The platform makes it possible for shopfloor workers to obtain timely and precise technical support with AR annotations on any device of their choice – Android or iOS smartphones or tablets. When it is crucial to concentrate on the performed task the technical employees can also use smart glasses. In this case, they receive all task-related information in their field of view while keeping both hands engaged with the machine.
The implementation of this innovative technology into production operations has already yielded significant success. Thanks to the instant access to AR-powered visual assistance and digital work instructions with step-by-step guides for standard operating procedures the Holcim employees have significantly improved task execution speed, quality, and safety which resulted in an increase in the overall team productivity at the production plant in Poland.
Holcim is very enthusiastic about the ongoing enhancements in their production processes with the oculavis smart service and connected worker platform. Discover how this cutting-edge technology can elevate your company’s daily operations to new heights.

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Die All About Remote Local Editions sind ein Angebot der

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Vaalser Str. 259
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  • Die Eintrittskarten werden unter keinen Umständen zurückerstattet, außer bei Absage der Veranstaltung. In diesem Fall werden die Karteninhaber über die Absage informiert. Alle Karteninhaber müssen dann innerhalb von 7 Tagen nach der Stornierung eine Rückerstattung per E-Mail beantragen: support@allaboutremote.com.

  • Die Eintrittskarten sind nicht übertragbar. Beim Kauf von mehr als einem Ticket müssen die verbleibenden Tickets mit einem Registrierungscode personalisiert werden, der nach dem Kauf mitgeteilt wird.

  • Es besteht keine Verpflichtung zur Erstattung oder zum Umtausch von Tickets, wenn die oculavis GmbH das Programm aufgrund von Ereignissen oder Umständen, die außerhalb ihres Einflussbereichs liegen, ändert oder variiert. Alle Tickets werden unter dem Vorbehalt von Programmänderungen verkauft.

  • Der Karteninhaber erklärt sich als Zuschauer mit der Anfertigung von Film- und Tonaufnahmen einverstanden.

  • Die oculavis GmbH behält sich das Recht vor, Tickets ohne Angabe von Gründen zu stornieren und den Ticketpreis zu erstatten.

  • Die Online-Konferenz wird über unsere eigene Streaming-Plattform übertragen.

  • Die Allgemeinen Geschäftsbedingungen der oculavis GmbH sind Bestandteil dieser Anmeldebedingungen.

Bei weiteren Fragen wenden Sie sich bitte an unseren Support per E-Mail oder telefonisch unter +49 241 8943880.
NOVEMBER 23, 2023
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NOVEMBER 23, 2023
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