INTEGRATION INTO PROCESSES AND SYSTEMS

With the oculavis API and standard connectors for Salesforce, SAP and Microsoft, system boundaries are bridged, data silos are broken down and end-to-end processes are implemented.

API & WEBHOOKS FOR INDIVIDUAL INTEGRATIONS WITH ANY SYSTEM

Unlock powerful integrations. The oculavis API empowers developers and technical teams to build seamless visual assistance integrations, automate case management, and connect your assets like never before. The technical realization of the interface is based on REST and the authentication is done with OAuth standards.

Design custom experiences for your users, trigger automated actions in other systems with webhooks and extend the value of oculavis to fit your unique needs.

STANDARD INTEGRATIONS

We are constantly developing new standard connectors for our smart service and connected worker platform oculavis SHARE with commonly used IT systems.
Standard integrations are available for the following systems.

HELPDESK TICKET SYSTEMS

Streamline your service experience with pre-built oculavis integrations for Salesforce Service Cloud and SAP Cloud for Customer.

Schedule AR calls from Salesforce or SAP tickets – Simplify call initiation and reduce manual steps.

Conduct calls via oculavis apps and document directly in cases – Capture valuable call data and context seamlessly.

Store screenshots and video recordings for future reference – Enhance knowledge sharing and collaboration.

oculavis can act as your service front-end. Empower customers, dealers, and partners with a self-service portal featuring AR-powered visual assistance. Meanwhile, integrate back-end processes seamlessly with your existing systems for efficient workflow management.


Experience the future of customer support with oculavis integrations. Contact us today to learn more!

PLUGIN FOR WEBSITES AND WEB APPS

Streamline customer support for complex products by offering a dedicated ticketing channel directly on your website. Utilize a standardized and highly configurable web component to simplify user experience and optimize your service operations.

Leverage product serial numbers controlled via URL or QR codes to route tickets directly to relevant experts, ensuring faster resolution.

Allow customers to attach photos and videos to enrich their tickets, enabling accurate pre-qualification of service requests and reducing unnecessary escalation to helpdesk staff.

INDIVIDUAL INTEGRATION OR STANDARDIZED CONNECTOR?

The possibilities are endless. Our experts will be happy to advise you and answer any technical questions you may have about your integration!

SINGLE SIGN-ON (SSO)

For easy user management and authentication, we offer standard integrations with Microsoft Azure’s Active Directory (AD) directory service.
A connection to Keycloak is currently in development to single sign-on with other services.

OUTLOOK

Schedule visual assistance calls instantly, right from your Outlook calendar. Our Outlook add-in seamlessly integrates oculavis with your daily workflow, saving time and boosting collaboration.

Already have an oculavis workspace? Install the add-in in seconds with our easy-to-follow guide in the oculavis user manual.

PLAN YOUR JOURNEY WITH US NOW

Get to know our various integration options in a personal demo.

DISCOVER INNOVATIVE PROCESSES

TRUMPF integration SIS3
Integration of TRUMPF Visual Assistance into our CRM system SIS3
Service process end-to-end with oculavis + SAP Service Cloud
Integration of smart ticketing and AR video support into AI-supported knowledge management
TRUMPF integration SIS3
Integration of TRUMPF Visual Assistance into our CRM system SIS3
A4O
Service process end-to-end with oculavis + SAP Service Cloud
Empolis
Integration of smart ticketing and AR video support into AI-supported knowledge management

PRODUCT

SOLUTIONS

RESOURCES

LOCAL EDITIONS
Die All About Remote Local Editions sind ein Angebot der

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Deutschland

Mit dem Kauf von Tickets für die Konferenz erklären Sie sich mit den folgenden Bedingungen einverstanden:

  • Die Eintrittskarten werden unter keinen Umständen zurückerstattet, außer bei Absage der Veranstaltung. In diesem Fall werden die Karteninhaber über die Absage informiert. Alle Karteninhaber müssen dann innerhalb von 7 Tagen nach der Stornierung eine Rückerstattung per E-Mail beantragen: support@allaboutremote.com.

  • Die Eintrittskarten sind nicht übertragbar. Beim Kauf von mehr als einem Ticket müssen die verbleibenden Tickets mit einem Registrierungscode personalisiert werden, der nach dem Kauf mitgeteilt wird.

  • Es besteht keine Verpflichtung zur Erstattung oder zum Umtausch von Tickets, wenn die oculavis GmbH das Programm aufgrund von Ereignissen oder Umständen, die außerhalb ihres Einflussbereichs liegen, ändert oder variiert. Alle Tickets werden unter dem Vorbehalt von Programmänderungen verkauft.

  • Der Karteninhaber erklärt sich als Zuschauer mit der Anfertigung von Film- und Tonaufnahmen einverstanden.

  • Die oculavis GmbH behält sich das Recht vor, Tickets ohne Angabe von Gründen zu stornieren und den Ticketpreis zu erstatten.

  • Die Online-Konferenz wird über unsere eigene Streaming-Plattform übertragen.

  • Die Allgemeinen Geschäftsbedingungen der oculavis GmbH sind Bestandteil dieser Anmeldebedingungen.

Bei weiteren Fragen wenden Sie sich bitte an unseren Support per E-Mail oder telefonisch unter +49 241 8943880.
NOVEMBER 23, 2023
Die Online-Konferenz All About Remote ist ein Angebot der

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Deutschland

Mit dem Kauf von Tickets für die Konferenz erklären Sie sich mit den folgenden Bedingungen einverstanden:

  • Die Eintrittskarten werden unter keinen Umständen zurückerstattet, außer bei Absage der Veranstaltung. In diesem Fall werden die Karteninhaber über die Absage informiert. Alle Karteninhaber müssen dann innerhalb von 7 Tagen nach der Stornierung eine Rückerstattung per E-Mail beantragen: support@allaboutremote.com.

  • Die Eintrittskarten sind nicht übertragbar. Beim Kauf von mehr als einem Ticket müssen die verbleibenden Tickets mit einem Registrierungscode personalisiert werden, der nach dem Kauf mitgeteilt wird.

  • Es besteht keine Verpflichtung zur Erstattung oder zum Umtausch von Tickets, wenn die oculavis GmbH das Programm aufgrund von Ereignissen oder Umständen, die außerhalb ihres Einflussbereichs liegen, ändert oder variiert. Alle Tickets werden unter dem Vorbehalt von Programmänderungen verkauft.

  • Der Karteninhaber erklärt sich als Zuschauer mit der Anfertigung von Film- und Tonaufnahmen einverstanden.

  • Die oculavis GmbH behält sich das Recht vor, Tickets ohne Angabe von Gründen zu stornieren und den Ticketpreis zu erstatten.

  • Die Online-Konferenz wird über unsere eigene Streaming-Plattform übertragen.

  • Die Allgemeinen Geschäftsbedingungen der oculavis GmbH sind Bestandteil dieser Anmeldebedingungen.

Bei weiteren Fragen wenden Sie sich bitte an unseren Support per E-Mail oder telefonisch unter +49 241 8943880.
NOVEMBER 23, 2023
The online conference All About Remote is an offer of

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Germany

By purchasing tickets for the conference, you agree to the following terms:

  • Tickets are not refundable under any circumstances other than cancellation of the event. In this instance, ticket holders will be informed of any cancellation. All ticket holders must then request refunds via email: support@allaboutremote.com within 7 days of the cancellation notice

  • Tickets are not transferable. When purchasing more than one ticket, the remaining tickets must be personalized by using a registration code that will be provided after the purchase.

  • There is no obligation to refund or exchange tickets if oculavis GmbH alters or varies the programme due to events or circumstances beyond its control. All Tickets are sold subject to programme changes.

  • Ticket holders consent to the filming and sound recording as members of the audience.

  • oculavis GmbH reserves the right to cancel any tickets without providing a reason and by refunding the ticket price.

  • The online conference will be broadcast via our own streaming platform.

  • The general terms and conditions of oculavis GmbH are part of these terms of registration.


For further questions please contact our support via email or phone under +49 241 8943880.