TECHNICAL SALES & CONSULTING WITH AR TECHNOLOGY

Creating remarkable and innovative customer experiences in sales of machinery and equipment.

OPTIMIZE YOUR TECHNICAL SALES AND CONSULTING

Ein Techniker erhält auf einem Tablet digitale Anweisungen für die Arbeit mit komplexen Anlagen.

Increase the efficiency of your sales processes and provide your customers with first-class consulting worldwide.

Invite your customers to digital product demonstrations and present your latest machines and equipment live from your showroom or technical center.

Your customer won’t miss any key features, as you can precisely highlight the performance aspects of your machinery using interactive tools like Augmented Reality (AR) annotations.

NEW CUSTOMER EXPERIENCES THROUGH DIGITAL SALES OF MACHINES & EQUIPMENT

Create interactive product demonstrations using smart glasses from the user's perspective and integrate different camera angles.

Ensure first-class audio and video quality for all your product presentations.

Document important parts of your presentation with videos and screenshots and make them available to your customers afterwards.

Standardize your post-processing workload by directly integrating videos, screenshots, and notes into documentation processes.

Engage your customers with Augmented Reality effects during the visual presentation of intricate machine drawings.

Use the guest user feature to invite customers without downloading an app, thanks to SMS invitations and mobile browser access.

YOUR ADVANTAGES WITH DIGITAL SALES AND CONSULTING PROCESSES

Exciting customer experience with innovative presentations

Interactive customer communication for fast problem-solving

Accelerated sales process and faster deals

Fast onboarding and increased customer satisfaction

Reduction in travel time and costs in sales

Unique selling point in the market environment

Breaking new ground in technical sales?

STREAMLINED COMMUNICATION AND PROVIDING DIRECT CUSTOMER ADVICE REMOTELY

Eine Helpdesk-Expertin führt eine Support-Sitzung von oculavis Lösung in ihrem Büro durch.

Interactive product presentations with AR features

Digitale Annotationen in Audiovisuelle Echtzeitkommunikation auf einem Smartphone.

Remote customer presentations from user's perspective

Ein Techniker arbeitet im Case-Modul in einer Werkstatt.

Integrated documentation with videos, screenshots and reports

https://www.youtube.com/watch?v=8FQ8qCVLTuM -> Beispiel wie das gehen könnte

FURTHER SMART SERVICE AND CONNECTED WORKER USE CASES

CONNECTED WORKER

Training & Onboarding​

Efficient remote training for technical staff

CONNECTED WORKER

Maintenance & Repair

Increasing productivity & reducing downtime

SMART SERVICES

Technical Field Service

Instantly providing service-related knowledge anywhere

SALES & CUSTOMER SERVICE REDEFINED

Modernize and increase the efficiency of your technical sales and consulting process with oculavis. Use interactive presentations to impress your customers and provide quick solutions to technical questions.

Benefit from our expertise and turn your sales vision into reality. Schedule an appointment to discuss your ideas.

DISCOVER INNOVATIVE PROCESSES

Schäfer Anlage
Increased efficiency in service and new business models in SMEs
Vollmer Anlage
Self & smart services for medium-sized mechanical engineering companies
oculavis Live Demo mit einem Tablet.
Live Expert Support at the Future of Field Service 2022
Schäfer Anlage
Increased efficiency in service and new business models in SMEs
Vollmer Anlage
Self & smart services for medium-sized mechanical engineering companies
oculavis Live Demo mit einem Tablet.
Live Expert Support at the Future of Field Service 2022

PRODUCT

SOLUTIONS

RESOURCES

LOCAL EDITIONS
Die All About Remote Local Editions sind ein Angebot der

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Deutschland

Mit dem Kauf von Tickets für die Konferenz erklären Sie sich mit den folgenden Bedingungen einverstanden:

  • Die Eintrittskarten werden unter keinen Umständen zurückerstattet, außer bei Absage der Veranstaltung. In diesem Fall werden die Karteninhaber über die Absage informiert. Alle Karteninhaber müssen dann innerhalb von 7 Tagen nach der Stornierung eine Rückerstattung per E-Mail beantragen: support@allaboutremote.com.

  • Die Eintrittskarten sind nicht übertragbar. Beim Kauf von mehr als einem Ticket müssen die verbleibenden Tickets mit einem Registrierungscode personalisiert werden, der nach dem Kauf mitgeteilt wird.

  • Es besteht keine Verpflichtung zur Erstattung oder zum Umtausch von Tickets, wenn die oculavis GmbH das Programm aufgrund von Ereignissen oder Umständen, die außerhalb ihres Einflussbereichs liegen, ändert oder variiert. Alle Tickets werden unter dem Vorbehalt von Programmänderungen verkauft.

  • Der Karteninhaber erklärt sich als Zuschauer mit der Anfertigung von Film- und Tonaufnahmen einverstanden.

  • Die oculavis GmbH behält sich das Recht vor, Tickets ohne Angabe von Gründen zu stornieren und den Ticketpreis zu erstatten.

  • Die Online-Konferenz wird über unsere eigene Streaming-Plattform übertragen.

  • Die Allgemeinen Geschäftsbedingungen der oculavis GmbH sind Bestandteil dieser Anmeldebedingungen.

Bei weiteren Fragen wenden Sie sich bitte an unseren Support per E-Mail oder telefonisch unter +49 241 8943880.
NOVEMBER 23, 2023
Die Online-Konferenz All About Remote ist ein Angebot der

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Deutschland

Mit dem Kauf von Tickets für die Konferenz erklären Sie sich mit den folgenden Bedingungen einverstanden:

  • Die Eintrittskarten werden unter keinen Umständen zurückerstattet, außer bei Absage der Veranstaltung. In diesem Fall werden die Karteninhaber über die Absage informiert. Alle Karteninhaber müssen dann innerhalb von 7 Tagen nach der Stornierung eine Rückerstattung per E-Mail beantragen: support@allaboutremote.com.

  • Die Eintrittskarten sind nicht übertragbar. Beim Kauf von mehr als einem Ticket müssen die verbleibenden Tickets mit einem Registrierungscode personalisiert werden, der nach dem Kauf mitgeteilt wird.

  • Es besteht keine Verpflichtung zur Erstattung oder zum Umtausch von Tickets, wenn die oculavis GmbH das Programm aufgrund von Ereignissen oder Umständen, die außerhalb ihres Einflussbereichs liegen, ändert oder variiert. Alle Tickets werden unter dem Vorbehalt von Programmänderungen verkauft.

  • Der Karteninhaber erklärt sich als Zuschauer mit der Anfertigung von Film- und Tonaufnahmen einverstanden.

  • Die oculavis GmbH behält sich das Recht vor, Tickets ohne Angabe von Gründen zu stornieren und den Ticketpreis zu erstatten.

  • Die Online-Konferenz wird über unsere eigene Streaming-Plattform übertragen.

  • Die Allgemeinen Geschäftsbedingungen der oculavis GmbH sind Bestandteil dieser Anmeldebedingungen.

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NOVEMBER 23, 2023
The online conference All About Remote is an offer of

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Germany

By purchasing tickets for the conference, you agree to the following terms:

  • Tickets are not refundable under any circumstances other than cancellation of the event. In this instance, ticket holders will be informed of any cancellation. All ticket holders must then request refunds via email: support@allaboutremote.com within 7 days of the cancellation notice

  • Tickets are not transferable. When purchasing more than one ticket, the remaining tickets must be personalized by using a registration code that will be provided after the purchase.

  • There is no obligation to refund or exchange tickets if oculavis GmbH alters or varies the programme due to events or circumstances beyond its control. All Tickets are sold subject to programme changes.

  • Ticket holders consent to the filming and sound recording as members of the audience.

  • oculavis GmbH reserves the right to cancel any tickets without providing a reason and by refunding the ticket price.

  • The online conference will be broadcast via our own streaming platform.

  • The general terms and conditions of oculavis GmbH are part of these terms of registration.


For further questions please contact our support via email or phone under +49 241 8943880.