HERMA Labeling Machines wins the European Customer Champion Award using oculavis technology

Picture of Written by <br>Daniel Mirbach
Written by
Daniel Mirbach
In a remarkable achievement that underscores the transformative power of digital innovation in customer service HERMA Labeling Machines has been honored with the prestigious European Customer Champion award at the Customer Contact Week (CCW) 2024. This recognition, determined by audience votes, highlights the significant role that cutting-edge technology and strategic customer service play in today’s business landscape in mechanical engineering.
One corner stone to this success has been the incorporation of oculavis’ visual support technology within the myHERMA customer portal, a pioneering move that has significantly improved service efficiency and customer satisfaction. The integration of oculavis’ technology into HERMA’s digital services suite has enabled real-time, visual communication between customers and support teams. This innovation drastically reduces resolution times, enhances the accuracy of diagnostics, and provides a more engaging and effective support experience. Customers can now easily share live visuals of their issues, receive immediate expert guidance, and perform complex tasks under guided assistance, all without the need for on-site visits.
Winning the European Customer Champion award is a testament to the impactful and relevant efforts undertaken by Laura and the HERMA team in advancing customer experience through digital innovation. This recognition serves as a motivation for HERMA to continue pushing boundaries and delivering exceptional experiences, further solidifying its position as a pioneer in the realm of customer service and digital transformation.
Congratulations to Laura Haase, Tobias Erhardt and the entire HERMA team on this remarkable achievement!

AR Visual Support is part of the oculavis Smart Service Platform

The oculavis Smart Service Platform is a modular software solution for manufacturers of complex capital goods such as machines, plants and systems. From the integration of single modules into existing system landscapes – as is the case with HERMA – to using the platform as a complete solution for service, the application options are very flexible.
The oculavis Smart Service Platform consists of the following modules:
  • Smart ticketing that can start directly with a QR code on a machine or component
  • Customer portal for managing the installed base
  • AR visual assistance for remote collaboration between customers, technicians and experts
  • Workflows for step-by-step instructions
  • Own service apps in customised corporate design
  • Integration into any third-party systems with a powerful API

Would you also like to become a "Customer Champion"?

Take advantage of our many years of expertise and contact us for a personal meeting without obligation.

Further articles from the category Customer Success

PRODUCT

SOLUTIONS

RESOURCES

LOCAL EDITIONS
Die All About Remote Local Editions sind ein Angebot der

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Deutschland

Mit dem Kauf von Tickets für die Konferenz erklären Sie sich mit den folgenden Bedingungen einverstanden:

  • Die Eintrittskarten werden unter keinen Umständen zurückerstattet, außer bei Absage der Veranstaltung. In diesem Fall werden die Karteninhaber über die Absage informiert. Alle Karteninhaber müssen dann innerhalb von 7 Tagen nach der Stornierung eine Rückerstattung per E-Mail beantragen: support@allaboutremote.com.

  • Die Eintrittskarten sind nicht übertragbar. Beim Kauf von mehr als einem Ticket müssen die verbleibenden Tickets mit einem Registrierungscode personalisiert werden, der nach dem Kauf mitgeteilt wird.

  • Es besteht keine Verpflichtung zur Erstattung oder zum Umtausch von Tickets, wenn die oculavis GmbH das Programm aufgrund von Ereignissen oder Umständen, die außerhalb ihres Einflussbereichs liegen, ändert oder variiert. Alle Tickets werden unter dem Vorbehalt von Programmänderungen verkauft.

  • Der Karteninhaber erklärt sich als Zuschauer mit der Anfertigung von Film- und Tonaufnahmen einverstanden.

  • Die oculavis GmbH behält sich das Recht vor, Tickets ohne Angabe von Gründen zu stornieren und den Ticketpreis zu erstatten.

  • Die Online-Konferenz wird über unsere eigene Streaming-Plattform übertragen.

  • Die Allgemeinen Geschäftsbedingungen der oculavis GmbH sind Bestandteil dieser Anmeldebedingungen.

Bei weiteren Fragen wenden Sie sich bitte an unseren Support per E-Mail oder telefonisch unter +49 241 8943880.
NOVEMBER 23, 2023
Die Online-Konferenz All About Remote ist ein Angebot der

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Deutschland

Mit dem Kauf von Tickets für die Konferenz erklären Sie sich mit den folgenden Bedingungen einverstanden:

  • Die Eintrittskarten werden unter keinen Umständen zurückerstattet, außer bei Absage der Veranstaltung. In diesem Fall werden die Karteninhaber über die Absage informiert. Alle Karteninhaber müssen dann innerhalb von 7 Tagen nach der Stornierung eine Rückerstattung per E-Mail beantragen: support@allaboutremote.com.

  • Die Eintrittskarten sind nicht übertragbar. Beim Kauf von mehr als einem Ticket müssen die verbleibenden Tickets mit einem Registrierungscode personalisiert werden, der nach dem Kauf mitgeteilt wird.

  • Es besteht keine Verpflichtung zur Erstattung oder zum Umtausch von Tickets, wenn die oculavis GmbH das Programm aufgrund von Ereignissen oder Umständen, die außerhalb ihres Einflussbereichs liegen, ändert oder variiert. Alle Tickets werden unter dem Vorbehalt von Programmänderungen verkauft.

  • Der Karteninhaber erklärt sich als Zuschauer mit der Anfertigung von Film- und Tonaufnahmen einverstanden.

  • Die oculavis GmbH behält sich das Recht vor, Tickets ohne Angabe von Gründen zu stornieren und den Ticketpreis zu erstatten.

  • Die Online-Konferenz wird über unsere eigene Streaming-Plattform übertragen.

  • Die Allgemeinen Geschäftsbedingungen der oculavis GmbH sind Bestandteil dieser Anmeldebedingungen.

Bei weiteren Fragen wenden Sie sich bitte an unseren Support per E-Mail oder telefonisch unter +49 241 8943880.
NOVEMBER 23, 2023
The online conference All About Remote is an offer of

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Germany

By purchasing tickets for the conference, you agree to the following terms:

  • Tickets are not refundable under any circumstances other than cancellation of the event. In this instance, ticket holders will be informed of any cancellation. All ticket holders must then request refunds via email: support@allaboutremote.com within 7 days of the cancellation notice

  • Tickets are not transferable. When purchasing more than one ticket, the remaining tickets must be personalized by using a registration code that will be provided after the purchase.

  • There is no obligation to refund or exchange tickets if oculavis GmbH alters or varies the programme due to events or circumstances beyond its control. All Tickets are sold subject to programme changes.

  • Ticket holders consent to the filming and sound recording as members of the audience.

  • oculavis GmbH reserves the right to cancel any tickets without providing a reason and by refunding the ticket price.

  • The online conference will be broadcast via our own streaming platform.

  • The general terms and conditions of oculavis GmbH are part of these terms of registration.


For further questions please contact our support via email or phone under +49 241 8943880.