CONNECTED WORKER SOLUTIONS FOR LEAN PRODUCTION & QUALITY MANAGEMENT

Eliminate waste in shop floor processes. Smart worker assistance for production, assembly, and quality assurance.

FOCUS ON VALUE CREATION AND QUALITY

Fachkräfte2
Particularly in times when skilled workers for production, assembly, and quality assurance are hard to find, the efficient deployment of personnel is important for manufacturing companies.
Providing employees with essential work information at the right time and in the right place is critical in minimizing waste in shop floor procedures and ensuring the quality of manual processes.

CONNECTED WORKER SOLUTIONS TO DRIVE VALUE FROM YOUR PRODUCTION PROCESSES

Digital work instructions and visual assistance unlock new opportunities for maximizing benefits in production processes. While work instructions facilitate standard operating procedures like setup processes or maintenance, visual assistance enables expert support on complex technical assignments remotely.
Using auto ID technologies such as QR codes, NFC tags, and BLE, along with integrating the machine portal into third-party systems like MES and PPS, ensures seamless information flow. Therefore, end users or technicians can access relevant technical documentation or reach out to a designated expert directly at the machine.
Inspektion

LEAN PRODUCTION AND QUALITY INITIATIVES THAT CAN STREAMLINED WITH OCULAVIS SHARE

Fast troubleshooting for unplanned faults

In case of disruptions in the production process, connect with an assigned remote expert to initiate troubleshooting immediately.

Digital continuous improvement process

Enable your employees to submit improvement suggestions more effectively by including pictures and videos.

Remote Gemba Walks

Conduct shop floor inspections using visual assistance and document them digitally, eliminating the necessity for all parties to be physically present on-site.

Planned maintenance with SOPs

Establish preventive maintenance with interactive instructions and systematically increase overall equipment effectiveness.

Digital fault management

Evaluate and document production errors with a solution that optimally supports the entire troubleshooting process and facilitates knowledge transfer.

Setup process optimization

Use work instructions to offer digital self-assistance to experienced employees during rare setup processes or to conduct on-the-job training for new employees.

Supplier audits

Stop traveling to the supplier for every audit and digitize audit processes on the shop floor with visual assistance.

FURTHER SERVICE AND CONNECTED WORKER USE CASES

CONNECTED WORKER

Training & onboarding​

Efficient remote training for technical staff

SMART SERVICES

Customer
services

Fast problem solving & increased customer satisfaction at the helpdesk

CONNECTED WORKER

Maintenance & repair

Increasing productivity & reducing downtime

FREE WORKSHOP ON POTENTIAL ANALYSIS

In a 1-hour online workshop, we will work together to identify value creation potential in your specific use cases that can be realized through the implementation of connected worker solutions.
Member of / spin-off from

DISCOVER INNOVATIVE PROCESSES

Usage of remote assist for hygiene risk assessment within Beiersdorf
The importance of integrated service processes in mechanical and plant engineering
Remote Assistance – from Proof of Concept to full managed IT service
beiersdorf
Usage of remote assist for hygiene risk assessment within Beiersdorf
cmm
The importance of integrated service processes in mechanical and plant engineering
SCHOTT
Remote Assistance – from Proof of Concept to full managed IT service

PRODUCT

SOLUTIONS

RESOURCES

LOCAL EDITIONS
Die All About Remote Local Editions sind ein Angebot der

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Deutschland

Mit dem Kauf von Tickets für die Konferenz erklären Sie sich mit den folgenden Bedingungen einverstanden:

  • Die Eintrittskarten werden unter keinen Umständen zurückerstattet, außer bei Absage der Veranstaltung. In diesem Fall werden die Karteninhaber über die Absage informiert. Alle Karteninhaber müssen dann innerhalb von 7 Tagen nach der Stornierung eine Rückerstattung per E-Mail beantragen: support@allaboutremote.com.

  • Die Eintrittskarten sind nicht übertragbar. Beim Kauf von mehr als einem Ticket müssen die verbleibenden Tickets mit einem Registrierungscode personalisiert werden, der nach dem Kauf mitgeteilt wird.

  • Es besteht keine Verpflichtung zur Erstattung oder zum Umtausch von Tickets, wenn die oculavis GmbH das Programm aufgrund von Ereignissen oder Umständen, die außerhalb ihres Einflussbereichs liegen, ändert oder variiert. Alle Tickets werden unter dem Vorbehalt von Programmänderungen verkauft.

  • Der Karteninhaber erklärt sich als Zuschauer mit der Anfertigung von Film- und Tonaufnahmen einverstanden.

  • Die oculavis GmbH behält sich das Recht vor, Tickets ohne Angabe von Gründen zu stornieren und den Ticketpreis zu erstatten.

  • Die Online-Konferenz wird über unsere eigene Streaming-Plattform übertragen.

  • Die Allgemeinen Geschäftsbedingungen der oculavis GmbH sind Bestandteil dieser Anmeldebedingungen.

Bei weiteren Fragen wenden Sie sich bitte an unseren Support per E-Mail oder telefonisch unter +49 241 8943880.
NOVEMBER 23, 2023
Die Online-Konferenz All About Remote ist ein Angebot der

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Deutschland

Mit dem Kauf von Tickets für die Konferenz erklären Sie sich mit den folgenden Bedingungen einverstanden:

  • Die Eintrittskarten werden unter keinen Umständen zurückerstattet, außer bei Absage der Veranstaltung. In diesem Fall werden die Karteninhaber über die Absage informiert. Alle Karteninhaber müssen dann innerhalb von 7 Tagen nach der Stornierung eine Rückerstattung per E-Mail beantragen: support@allaboutremote.com.

  • Die Eintrittskarten sind nicht übertragbar. Beim Kauf von mehr als einem Ticket müssen die verbleibenden Tickets mit einem Registrierungscode personalisiert werden, der nach dem Kauf mitgeteilt wird.

  • Es besteht keine Verpflichtung zur Erstattung oder zum Umtausch von Tickets, wenn die oculavis GmbH das Programm aufgrund von Ereignissen oder Umständen, die außerhalb ihres Einflussbereichs liegen, ändert oder variiert. Alle Tickets werden unter dem Vorbehalt von Programmänderungen verkauft.

  • Der Karteninhaber erklärt sich als Zuschauer mit der Anfertigung von Film- und Tonaufnahmen einverstanden.

  • Die oculavis GmbH behält sich das Recht vor, Tickets ohne Angabe von Gründen zu stornieren und den Ticketpreis zu erstatten.

  • Die Online-Konferenz wird über unsere eigene Streaming-Plattform übertragen.

  • Die Allgemeinen Geschäftsbedingungen der oculavis GmbH sind Bestandteil dieser Anmeldebedingungen.

Bei weiteren Fragen wenden Sie sich bitte an unseren Support per E-Mail oder telefonisch unter +49 241 8943880.
NOVEMBER 23, 2023
The online conference All About Remote is an offer of

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Germany

By purchasing tickets for the conference, you agree to the following terms:

  • Tickets are not refundable under any circumstances other than cancellation of the event. In this instance, ticket holders will be informed of any cancellation. All ticket holders must then request refunds via email: support@allaboutremote.com within 7 days of the cancellation notice

  • Tickets are not transferable. When purchasing more than one ticket, the remaining tickets must be personalized by using a registration code that will be provided after the purchase.

  • There is no obligation to refund or exchange tickets if oculavis GmbH alters or varies the programme due to events or circumstances beyond its control. All Tickets are sold subject to programme changes.

  • Ticket holders consent to the filming and sound recording as members of the audience.

  • oculavis GmbH reserves the right to cancel any tickets without providing a reason and by refunding the ticket price.

  • The online conference will be broadcast via our own streaming platform.

  • The general terms and conditions of oculavis GmbH are part of these terms of registration.


For further questions please contact our support via email or phone under +49 241 8943880.