Service Life Cycle Insights

Industry Leaders at the Service Life Cycle Insights Online Event

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Written by
Anna Layko, PhD
On June 6, oculavis co-organized the online event Service Life Cycle Insights for service managers from the machinery & equipment manufacturing industry. The event focused on digital technologies, artificial intelligence, and data-driven solutions that are becoming increasingly important for making After-Sales-Service more efficient and customer-centric. The participants had the opportunity to get to know about the latest digital solutions and how they can be used to optimize the service lifecycle. They gained insights into best practices, innovative strategies from other companies, and the latest technologies in the industry.
In his online presentation, Stefan Feldmeier, Application Owner – Service Process Excellence at KraussMaffei Technologies GmbH, discussed the impact of remote services on the service business of the world’s leading manufacturer of machinery and equipment for the production and processing of plastics and rubber. Since implementing SmartAssist, a white-label solution from oculavis SHARE, the company has been able to save significant costs and generate revenue through remote support.
KraussMaffei at the Service Life Cycle with the VDMA

Best practice for remote service applications at KraussMaffei Technologies

In this online presentation, Stefan Feldmeier, Application Owner – Service Process Excellence at KraussMaffei Technologies GmbH, explains how remote services can be used to sustainably complement the service business of the world’s leading manufacturer of machinery and equipment for the production and processing of plastics and rubber.

KraussMaffei at the Service Life Cycle with the VDMA

Best practice for remote service applications at KraussMaffei Technologies

In this online presentation, Stefan Feldmeier, Application Owner – Service Process Excellence at KraussMaffei Technologies GmbH, explains how remote services can be used to sustainably complement the service business of the world’s leading manufacturer of machinery and equipment for the production and processing of plastics and rubber.

Lukas Häring, Sales Manager at oculavis, highlighted the potential of digital touchpoints throughout the entire lifecycle of complex machines. He provided insights into how smart remote and self-service can optimize information availability for customers and technicians, and improve the customer service experience across multiple technical processes, from remote acceptance to troubleshooting.
Would you like to streamline and elevate your service processes through innovation? We look forward to exploring your ideas together.
To the co-organizers of the online event
  • synthavo – Visual spare parts identification for mechanical engineering
  • MARKT-PILOT – SaaS-solution for market-oriented spare parts pricing
  • PartsCloud – Digital spare parts fulfillment & warehouse logistics
  • Solvares – Field service management and maintenance software from a single source
  • EMPOLIS – Cloud-based software in the field of intelligent decision support solutions based on artificial intelligence
  • Service-Verband KVD – Europe’s largest professional association for decision-makers and talents in the service industry

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Die All About Remote Local Editions sind ein Angebot der

oculavis GmbH
Vaalser Str. 259
52074 Aachen
Deutschland

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  • Die Eintrittskarten werden unter keinen Umständen zurückerstattet, außer bei Absage der Veranstaltung. In diesem Fall werden die Karteninhaber über die Absage informiert. Alle Karteninhaber müssen dann innerhalb von 7 Tagen nach der Stornierung eine Rückerstattung per E-Mail beantragen: support@allaboutremote.com.

  • Die Eintrittskarten sind nicht übertragbar. Beim Kauf von mehr als einem Ticket müssen die verbleibenden Tickets mit einem Registrierungscode personalisiert werden, der nach dem Kauf mitgeteilt wird.

  • Es besteht keine Verpflichtung zur Erstattung oder zum Umtausch von Tickets, wenn die oculavis GmbH das Programm aufgrund von Ereignissen oder Umständen, die außerhalb ihres Einflussbereichs liegen, ändert oder variiert. Alle Tickets werden unter dem Vorbehalt von Programmänderungen verkauft.

  • Der Karteninhaber erklärt sich als Zuschauer mit der Anfertigung von Film- und Tonaufnahmen einverstanden.

  • Die oculavis GmbH behält sich das Recht vor, Tickets ohne Angabe von Gründen zu stornieren und den Ticketpreis zu erstatten.

  • Die Online-Konferenz wird über unsere eigene Streaming-Plattform übertragen.

  • Die Allgemeinen Geschäftsbedingungen der oculavis GmbH sind Bestandteil dieser Anmeldebedingungen.

Bei weiteren Fragen wenden Sie sich bitte an unseren Support per E-Mail oder telefonisch unter +49 241 8943880.
NOVEMBER 23, 2023
Die Online-Konferenz All About Remote ist ein Angebot der

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NOVEMBER 23, 2023
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